Stopping power op uw beurs volgens het AIDA-model
Gepubliceerd op 11 juli 2013Door: Marketing Manager Prestop
Op uw beursstand is het tegenwoordig de gewoonste zaak om allerlei moderne middelen te gebruiken waaronder multimedia.
Het type multimedia dat u op uw stand wilt inzetten, kan gaan van een geschreven boodschap op een whiteboard tot een professionele videoreclame op een groot plasmascherm of een nog grotere video wall met alle interactieve mogelijkheden die daarbij kunnen horen. U kunt het zo indrukwekkend maken als u zelf wilt maar in eerste instantie wilt u de bezoekers attenderen op uw aanwezigheid (Attention).
Vervolgens wilt u de bezoekers interesseren voor uw product(en) en/of dienst(en) (Interest).
Hierbij moet u stopping power genereren en ervoor zorgen dat de bezoeker langer blijft staan om de boodschap volledig tot zich te laten doordringen waarna hij een verlangen of voorkeur kan ontwikkelen (Desire).
Dit zijn de eerste 3 stappen van het AIDA-model: een marketingmodel/-formule waarmee u gericht uw boodschap kunt overbrengen. De volgorde is niet per se van belang want alles draait om stap 4 en dat is Actie (Action). Dat is het moment dat u in gesprek raakt met de bezoeker. Dan vindt pas de echte interactie plaats en zal wellicht een concrete invulling van de reclame-uiting tot stand komen.
Interactieve multimedia
Er zijn dus allerlei manieren om de interactie op gang te brengen en deze vaak al eerder dan in de genoemde stap 4 te laten plaatsvinden. Sterker nog : bij stap 1 (Attention) stappen bezoekers misschien al af op de touchtafel die in de stand staat om er mee te spelen. Terwijl ze hiermee bezig zijn kunt u letterlijk spelenderwijs de bezoeker al interesseren voor uw zaak en de rest van de marketing stappen bewust of onbewust uitrollen. Een conventionele informatiezuil of kiosk biedt voordelen boven eenzijdige media als bijvoorbeeld posters want de bezoeker kan door middel van een vragenlijst, een product selector of een andere applicatie worden geprikkeld in de behoefte die hij of zij heeft, maar de touchtafel is toch wel het modernste en meest interactieve medium. Juist de interactie vormt haar toegevoegde waarde.
De interactieve touch applicaties moet u natuurlijk blijven zien als een onderdeel van of een aanvulling op de huidige communicatiemiddelen.
Face-to-face communicatie blijft zeker op de beursvloer het belangrijkst. Het is alleen wel prettig dat de interactie via moderne applicaties eerder en laagdrempeliger kan plaatsvinden en dat u daardoor ook op drukke momenten alle bezoekers kunt informeren over wat u te bieden hebt . U kunt zelfs al inspelen op hun specifieke behoeften. Daar komt bij dat bezoekers die niet meteen in gesprek raken via de interactie met de touchtafel zelf al gericht bezig kunnen zijn. Hun actie is dan tegelijkertijd een efficiënte wachtverzachter.
Het is juist deze interactiviteit die perfect past in de huidige tijdgeest waarin de boodschap niet meer eenzijdig van ''bovenaf" komt of gericht is op de massa maar waarin we kijken naar de individuele behoefte c.q. de specifieke vraag van de klant . Met behulp van interactieve (touch) applicaties kunt u de juiste invulling geven aan uw kennismaking die zich vervolgens snel zal verdiepen
Presenteer dit op goede hardware en u zult versteld staan. Enkele mooie voorbeelden zijn de Giant 55”table, een 103”touchscreen of een statafel met ingebouwde touchscreen; gegarandeerde eyecatchers op uw stand!
Bent u nieuwsgierig geworden? Dan raden we u aan om een kijkje te nemen op prestop.nl.
Combineer dit met Omnitapps Multitouch Softw
Over de auteur: Marketing Manager Prestop Dé specialist op het gebied van interactieve oplossingen. Prestop Voor meer informatie: verhuur@prestop.nl |
Geen reacties bij dit artikel.