Calimeromarketing voor (kleine) verhuurbedrijven
Gepubliceerd op 12 december 2009Door: Michael van Helden
Recent stuurde Karen Romme een recensie exemplaar van haar boek Calimeromarketing 2.0. Een zeer interessant boek over de nieuwe marketingfilosofie calimeromarketing voor kleine ondernemers. In dit artikel wordt ingegaan op de beschreven marketing voordelen voor verhuur bedrijven.
Wat is Calimeromarketing?
Calimeromarketing gaat uit van de optimale inzet van de ondernemer zelf als marketinginstument. Dit in tegenstelling tot een marketingwerknemer van een groot bedrijf die werkt met budgetten, salarissen en een 38-urige werkweek. De ondernemer die aan calimeromarketing doet, zet zijn eigen tijd en geld in. Vaak 7 dagen per week, 24 uur per dag. De truc is om hier creatief mee om te gaan, waarbij de nadruk op het inzetten van tijd ligt.
In het boek wordt het verschil tussen grote en kleine bedrijven duidelijk toegelicht met als doel om te laten zien dat kleine bedrijven op marketinggebied over andere sterke punten beschikken dan grote bedrijven.


Deze recensie van Calimeromarketing 2.0 is eerder geplaatst op directshop.nl en is met toestemming overgenomen.
Tien spelregels
In het boek staan tien spelregels van calimeromarketing die met uitgebreide praktijkvoorbeelden worden toegelicht. De lezer wordt aangespoord om er uit te halen wat goed bij hem past en die activiteiten goed te doen. Het is zeker niet de bedoeling om alle punten volledig uit te voeren. Dan komt men niet meer aan werken toe. Hieronder volgen de beschreven spelregels.
1. Stel vragen en durf te kiezen
2. Zorg voor goede ondersteunende middelen
3. Bouw continu aan je zakelijke netwerk
4. Ga actief je boodschap verkondigen
5. Gebruik de media voor je bedrijf
6. Leid actieve zoekers naar je bedrijf
7. Geef bestaande klanten voorrang
8. Werf nieuwe klanten op persoonlijke wijze
9. Wees trots op je status van kleine ondernemer
10. Plan, balanceer, evalueer en floreer

Verhuur marketing
Voor kleine verhuur bedrijven zal dit boek interessant zijn. Zeker wanneer je kiest om je meer op internet te richten en liever tijd dan geld investeert worden er in dit boek goede tips en adviezen gegegeven. Neem contact op om te kijken hoe Huur.nl je op een calimeromarketing manier met je marketing uitingen kan helpen.
Conclusie
Het boek is luchtig geschreven en geeft concrete praktijkvoorbeelden die je inspireren. Het is gericht op de Nederlandse markt en is met versie 2.0 weer helemaal up-to-date met de laatste sociale media en technieken. De marketingfilosofie wordt versterkt door de online en offline media slim te combineren. Tijdens het lezen kun je direct aan de slag met het optimaliseren van je (online) marketing uitingen.
Een aanrader!
Je kunt het boek kopen op bol.com. (175 pagina's, € 22,50, ISBN13: 9789076846101)
![]() |
Over de auteur: Michael van Helden In het dagelijks leven is Michael actief bij webwinkel leverancier Directshop en webwinkel leverancier voor de verhuurbranche Rentpro. Michael is getrouwd en vader van Louise. |
Bedankt voor de tip en ga het binnenkort bestellen!